چوب جایگزین مناسبی برای ساخت محله‌های یادگیری در مقیاس بزرگ با طرح‌بندی

الوار انبوه و الوار انبوه چوب روسی هیبریدی هر دو جایگزین مناسبی برای ساخت و ساز بتن-فولاد هستند.

ضمن ارائه راه‌حل‌های جایگزین برای رسیدگی به مقررات آیین‌نامه ساختمان، معرفی تیرها و ستون‌های چوبی انبوه به متخصصان اجازه می‌دهد تا محله‌های یادگیری در مقیاس بزرگ با طرح‌بندی انعطاف‌پذیر ایجاد کنند.

اولین دبستان انبوه چوب هیبریدی سه طبقه در ق.م
مدرسه ابتدایی چوب روسی خشک تاتالو در سوری، بریتیش کلمبیا، که در بهار سال 2024 تکمیل خواهد شد، اولین ساختمان مدرسه ابتدایی انبوه چوبی سه طبقه و ترکیبی در BC خواهد بود.

علاوه بر زیبایی شناسی اضافه شده، عناصر بیوفیلیک و ویژگی های یادگیری پیشرفته ساخت چوب، الوار توده ای هیبریدی به عنوان عنصر ساختاری اصلی برای پیروی از هدف پایداری مدرسه برای کاهش انتشار کربن انتخاب شد.

چوب

ترکیب ساخت و ساز چوب الوار روسی انبوه با سایر مواد مانند فولاد یا بتن، یک سیستم ترکیبی ایجاد می کند که از خواص هر ماده حداکثر استفاده را می کند.

انعطاف‌پذیری و عملکرد آن نوعی شناسی را ایجاد می‌کند که الزامات کد پیچیده و محدودیت‌های هزینه را برای طراحی مدرسه سه و چهار طبقه برآورده می‌کند.

پیشرفت‌های اخیر در فناوری چوب شامل نوآوری‌ها در فرآیند ساخت، محصولات جدید، اتصالات و تکنیک‌های ساختاری، معرفی مدل‌سازی اطلاعات ساختمان (BIM) در ساخت چوب انبوه، و ماشین‌کاری با کنترل عددی کامپیوتری (CNC) چوب انبوه است.

پیشرفت‌ها چوب روسی شیراز در بهره‌وری فرآیند ساخت انبوه الوار شامل پیشرفت‌های ساختاری در کاربرد چوب و تغییرات در استانداردهای مصالح و قوانین ساختمانی است.

به عنوان مثال، آئین نامه ساختمان بریتیش کلمبیا نوع جدیدی از ساخت و ساز را شامل می شود: ساخت و ساز انبوه الوار محصور شده (EMTC)، فرآیندی که در آن از دیوار خشک برای بسته بندی عناصر انبوه چوب استفاده می شود تا اطمینان حاصل شود که سازه الزامات ایمنی در برابر آتش را برآورده می کند.

  • منابع:
    1. Tutoring with Timber: Using Wood in Schools
  • تبلیغات: 
  1. راهکار فرمانده ارتش برای سرکوب اغتشاشگران
  2. ماجرای قتل عام پولدارها یک جهان را شاد کرد
  3. چگونه یک آجر سفالی توانست دنیا را متحول کند؟!
  4. با مصرف پرتغال خونی از سرطان خون جلوگیری کنید