ملامین به عنوان یک ترکیب نیتروژن غیر پروتئینی در خوراک نشخوار کنندگان

استفاده نادرست از ملامین، یعنی تقلب در محصولات غذایی مختلف با این ماده شیمیایی، نگرانی های قابل توجهی در مورد سلامت عمومی و ایمنی مواد غذایی در دهه اول قرن بیست و یکم ایجاد کرد.

با شروع در اواخر دهه 1950، ملامین به عنوان یک ترکیب نیتروژن غیر پروتئینی (NPN) در خوراک نشخوارکنندگان مورد استفاده قرار گرفت، زیرا میکروارگانیسم‌های موجود در معده نشخوارکنندگان قادر به متابولیزه کردن این ماده شیمیایی به پروتئین هستند.

با این حال، افزودن ملامین به خوراک دام بعداً منع شد، زیرا فرآیند تولید پروتئین میکروبی از ملامین ناکارآمد بود و منجر به آزاد شدن مقادیر بالقوه سمی محصول جانبی آمونیاک شد.

اگرچه بسیاری از تولیدکنندگان به استفاده از NPN های متابولیزه شده با کارآمدتر مانند اوره روی آوردند، اما استفاده از ملامین در خوراک دام ادامه یافت، به ویژه در چین، جایی که تولیدکنندگان به طور غیرقانونی مقادیر زیادی ملامین را به انواع محصولات اضافه کردند تا آزمایشات صنعتی، به ویژه آزمایش دوماس را گذراندند.

و روش کجلدال این آزمایش ها اغلب برای تشخیص سطح نامه اداری در مشکلات مدرسه  پروتئین در شیر و سایر محصولات غذایی بر اساس محتوای نیتروژن استفاده می شود.

از آنجایی که ملامین در نیتروژن فراوان است، این آزمایشات مرکز فروش فوم سرد در تهران قادر به تشخیص محصولات آلوده به ملامین و بدون ملامین نیستند.

شواهدی مبنی بر استفاده نادرست از این ماده شیمیایی در چین در سال 2007 ظاهر شد، زمانی که بیش از 4000 سگ و گربه در ایالات متحده به دلیل نارسایی کلیه در نتیجه خوردن غذای حیوانات خانگی آلوده به ملامین جان خود را از دست دادند.

این ماده در گلوتن گندم و کنسانتره پروتئین برنج که از چین مرکز فروش تابلو دکوراتیو در تهران وارد شده و در ایالات متحده برای تهیه غذاها استفاده شده بود، یافت شد.

  • منابع:
    1. melamine

  • تبلیغات: 
    1. پنیر لاکتیکی یک موش را به سه برابر خود رسانید!
    2. کشف میگو های پرنده که در سطح آب پرواز می کنند!!
    3. اعلام طرح آماده سازی مریخ برای سکونت با استفاده از لوله پلی اتیلن
    4. پنجره ای که رو به آینده باز می شود!