مشارکت کنندگان تأثیرگذار در این ژانر تابلو در قرن هفدهم

با وجود تعداد و کیفیت بالای نقاشی‌های منظره در قرن شانزدهم، نقاشی منظره تا قرن هفدهم با ظهور مکاتب هلندی و فلاندری واقعاً به وجود نیامد: از جمله هنرمندانی مانند آلبرت کویپ به سبک ایتالیایی و رئالیست‌ها.

سبک یاکوب ون تابلو مینیمال رویسدیل و روبنس. همچنین به خیابان کوچک (خیابان در دلفت) (حدود 1658، Rijksmuseum، آمستردام) اثر یان ورمیر مراجعه کنید.

هنرمند فرانسوی، نیکلاس پوسین ساکن رم، یکی دیگر از مشارکت کنندگان تأثیرگذار در این ژانر بود، و همچنین هنرمند محبوب کلود-لورن که ترکیبات «کلودی» او (مثلاً منظره با ازدواج اسحاق و ربکا، 1648) شامل مناظر زیبای شبانی بود.

قبل از ورود به قرن هجدهم، تابلو نقاشی منظره شایان ذکر است که تمایز واقعی بین منظره به عنوان زینت و منظر به عنوان یک ژانر خودکار، وجود نداشتن پیکره های انسانی نیست، بلکه اندازه و کارکرد آنهاست.

وقتی چهره‌های پیش‌زمینه بیشتر سطح تصویر را اشغال می‌کنند، منظره صرفاً پس‌زمینه است، به همین دلیل است که لئوناردو داوینچی، علی‌رغم علاقه‌اش به منظره، نقاشی‌های منظره واقعی را تولید نکرد.

تابلو

در نقاشی منظره واقعی، پیکرهای انسانی – چه پراکنده و چه در پیش زمینه – صرفاً برای نشان دادن مقیاس و برانگیختن همدلی بینندگان وجود دارند.

نقاشی منظره در قرن هجدهم در واکنش به فضای عمومی اجتماعی و سیاسی ناشی از رژیم های باستانی در انگلستان، فرانسه و بقیه اروپا به رشد خود ادامه داد.

نگرش های جدیدی تابلو نقاشي خط نسبت به محیط طبیعی پدیدار شد، و در انگلستان سنت های توپولوژیکی جدید متمایز ظاهر شد، که منعکس کننده تمرین باغبانی منظره بود – نظم دهی مجدد طبیعت به تناسب حامیان اشرافی. نقاشی های منظره هنوز به تنهایی به عنوان هدف در نظر گرفته نمی شدند.

بلکه هماهنگی الهی طبیعت و اعتماد آرام به آب و هوای کنونی شکوفایی را به تصویر می کشند.

نظم، نه درام، موتیف غالب در منظره قرن هجدهم انگلیسی بود.

این در آثار اولین هنرمند تابلو دکوراتیو فلزی برجسته منظره بریتانیایی ریچارد ویلسون (مثلاً نابودی کودکان نیوب، 1760)، توماس گینزبورو (مثلاً آقای و خانم اندروز، 1749)، ویلیام مارلو (مثلاً Pont du Gard Nimes، 1767)، جان رابرت کوزنز (مثلاً لندن از گرینویچ هیل، 1791)، و توسط توماس گیرتین مصرف‌کننده غم‌انگیز (مثلاً کاخ سفید چلسی، 1799) که ترنر در مورد او گفت: «اگر تام گیرتین زنده بود، از گرسنگی می‌مردم. ” نمونه کارهای گیرتین در مکتب منظره نگاری انگلیسی بود که شاهد برخی از بزرگترین مناظر تولید شده بود.

  • منابع:
  1. Landscape Painting (1500-present)
  • تبلیغات: 
  1. پانل درب برقی گاراژها
  2. همایش کارآفرینان که دچار اتفاقات شده است!!!
  3. انواع فرش ایرانی
  4. پرونده تولید شیشه دوجداره در ترکیه بسته شد