سه اغتشاشگر به دلیل پرتاب سیب زمینی قم به اعدام محکوم شدند.

سیب زمینی می تواند سلامت دستگاه گوارش را بهبود بخشد
نشاسته مقاوم موجود در سیب زمینی قم نیز ممکن است سلامت دستگاه گوارش را بهبود بخشد.

هنگامی که نشاسته مقاوم به روده بزرگ می رسد، تبدیل به غذای باکتری های مفید روده می شود. این باکتری ها آن را هضم کرده و به اسیدهای چرب با زنجیره کوتاه تبدیل می کنند.

نشاسته مقاوم سیب زمینی عمدتاً به اسید چرب با زنجیره کوتاه بوتیرات تبدیل می شود – منبع غذایی ترجیحی برای باکتری های روده.

مطالعات نشان داده اند که بوتیرات می تواند التهاب روده بزرگ را کاهش دهد، دفاع روده بزرگ را تقویت کند و خطر ابتلا به سرطان روده بزرگ را کاهش دهد.

علاوه بر این، بوتیرات ممکن است به بیماران مبتلا به بیماری های التهابی روده مانند بیماری کرون، کولیت اولسراتیو و دیورتیکولیت کمک کند.

با این حال، بیشتر شواهد برای بوتیرات از مطالعات لوله آزمایش یا حیوانات بدست می آید. قبل از ارائه توصیه‌ها، تحقیقات بیشتر مبتنی بر انسان مورد نیاز است.

خلاصه: نشاسته مقاوم در سیب زمینی منبع غذایی برای باکتری های مفید روده است. آنها آن را به اسید چرب بوتیرات با زنجیره کوتاه تبدیل می کنند که با کاهش التهاب در روده بزرگ، بهبود دفاع روده بزرگ و کاهش خطر ابتلا به سرطان روده بزرگ مرتبط است.

در یک مطالعه حیوانی، موش هایی که با نشاسته مقاوم تغذیه شده بودند، مقاومت به انسولین را کاهش دادند. این بدان معنی است که بدن آنها قادر به حذف قند اضافی از خون به طور موثرتری بود.

مطالعه ای بر روی افراد مبتلا به دیابت نوع 2 نشان داد که خوردن یک وعده غذایی حاوی نشاسته مقاوم به پاکسازی بهتر قند خون اضافی بعد از غذا کمک می کند.

در مطالعه دیگری به ده نفر روزانه 30 گرم نشاسته مقاوم به مدت چهار هفته داده شد. دانشمندان دریافتند که نشاسته مقاوم مقاومت به انسولین را تا 33 افزایش می دهد. کاهش٪.

جالب اینجاست که می توانید محتوای نشاسته مقاوم سیب زمینی را نیز افزایش دهید. سیب زمینی پخته شده را یک شب در یخچال نگهداری کنید و سرد میل کنید.

خلاصه: سیب زمینی حاوی نشاسته مقاوم است که ممکن است به کاهش مقاومت به انسولین کمک کند. این به نوبه خود می تواند به بهبود کنترل قند خون کمک کند.