ساخت ماشین زباله اسباب بازی با استفاده از موادر دورریختنی

کودکان بسیار سریع یاد می گیرند و ماشین زباله اسباب بازی یکی از اسباب بازی های کودکان می باشد. برای نوزادان، دنیا سیل اطلاعات است و مانند یک اسفنج آن را جذب می کنند.

اتصالات بین نورون های مغز به نام «سیناپس» شکل می گیرد و از آنجایی که کودکان توانایی دریافت مقادیر زیادی اطلاعات را دارند، تعداد اتصالات در مغز کودک خردسال (به ویژه نوزادان و کودکان نوپا) به مراتب بیشتر از مغز بزرگسالان است.

این به این دلیل است که برخلاف مغزهای بالغ که اطلاعات نامربوط را نادیده می‌گیرند، مغز در حال رشد همه چیز را جذب می‌کند و ارتباطات عصبی را تشکیل می‌دهد که عملاً بی‌فایده است.

با رشد کودک، سیناپس های خاصی که بیشتر و بیشتر مورد استفاده قرار می گیرند، تقویت شده و کارآمدتر می شوند.

این به دلیل پدیده ای به نام نوروپلاستیسیته است، که توانایی مغز برای تغییر است: چیزی که به ویژه در سال های اولیه فعال است، اما هنوز در سنین بالا به خوبی رخ می دهد.

اتصالات عصبی که استفاده نمی شوند ضعیف می شوند و در نهایت ممکن است در فرآیندی به نام “هرس سیناپسی” که با بزرگتر شدن کودکان اتفاق می افتد، به کلی کنار گذاشته شوند. اساساً، مغز یک سیستم “استفاده از آن یا از دست دادن آن” است.

کودکان دوره‌های حساس یادگیری یا «دوره‌های بحرانی» را پشت سر می‌گذارند که در آن‌ها به‌ویژه به اطلاعات خاصی حساس هستند.

به عنوان مثال، انسان یک دوره بحرانی برای بینایی دارد. نوزادان در چند ماه اول حجم عظیمی از اطلاعات بصری را دریافت می کنند. این برای توسعه یک سیستم بینایی کارآمد ضروری است.

برخی از نوزادانی که با آب مروارید متولد می شوند، جراحی اصلاحی را خیلی دیر انجام می دهند – سال ها پس از تولدشان – و در نتیجه هرگز سیستم بینایی خود را به درستی توسعه نمی دهند زیرا دوره حساس یادگیری قبلاً به پایان رسیده است.

با این حال، جراحی اصلاحی زودهنگام می تواند رشد طبیعی را تضمین کند. به همین ترتیب، انسان ها نیز یک دوره حیاتی برای رشد زبان دارند که از بدو تولد تا حدود 12 سالگی طول می کشد.

به همین دلیل است که کودکان خردسال در یادگیری زبان ها و آلات موسیقی بسیار بهتر از بزرگسالان هستند و این ایده خوبی است. برای ترویج رشد زبان و مهارت های موسیقی در مراحل اولیه.

در حالی که برخی از مهارت‌ها و سیستم‌ها نیاز به توسعه در دوره یا دوره‌های مهم یادگیری خود دارند، برخی دیگر را می‌توان بعداً در زندگی آموخت. اما به طور کلی، انجام این کار در سنین پایین بسیار ساده تر است.