ساخت شیشه سکوریت کابین دوش سهام شرکتهای شیشه سازی را نصف کرد

شیشه مخصوصا شیشه سکوریت کابین دوش ممکن است حاوی سولفید نیکل (NiS) باشد. اجزاء دارای قطر چند میکرون (میکرو متر) تا چندین میلی متر (میلی متر) هستند.

یکی دیگر از ویژگی های خاص این است که ساختار کریستالی آنها در دمای پایین نسبت به دمای بالا متفاوت است. حجم آنها در دمای پایین بیشتر است.

اگر شیشه به آرامی خنک شود (شیشه آنیل شده)، تمام ذرات NiS زمان دارند تا در دمای پایین در طول خنک شدن شیشه به ساختار خود برسند.

نوسانات حجمی آخال ها همچنان می تواند توسط حالت خمیری شیشه جذب شود و خطر شکستگی شیشه را ایجاد نمی کند.

از سوی دیگر، هنگامی که شیشه سخت شده حرارتی تا حدود 650 درجه سانتیگراد گرم می شود، NiS در دمای بالا در شروع عمل آوری به ساختار پایدار خود می رسد.

خنک شدن ناگهانی زیر به NiS اجازه می دهد تا قبل از اینکه شیشه کاملاً جامد شود در دمای پایین به ساختار پایدار خود برسد.

بنابراین تغییر شکل در دمای عملیات شیشه ادامه خواهد داشت و افزایش حجم مربوطه می تواند باعث شکستگی خود به خود شود.

به منظور جلوگیری از خطر شکستگی شیشه، آنها از عملیات خیساندن حرارتی استفاده می کنند. با این روش، شیشه در یک کوره برای مدت زمان معینی گرم می شود تا واکنش تبدیل NiS تسریع شود.

شکستگی احتمالی در نتیجه وجود ذرات بحرانی NiS در طول درمان رخ خواهد داد. بسته به استفاده از شیشه سخت شده حرارتی، باید در مشخصات ذکر شود که آیا عملیات خیساندن حرارتی باید اعمال شود یا خیر. در مورد اجزای سازه ای باربر (تیرها، SGG، SVG، …)، تمام عناصر شیشه ای باید درمان شوند.

شیشه های نیمه سخت یا مقاوم در برابر حرارت دارای عملیات حرارتی مشابه عملیات حرارتی هستند، اما در جایی که ولتاژ به دست آمده کمتر از ولتاژ شیشه های سخت شده است، زیرا خنک شدن کندتر است.