از سرکه خرما برای ماساژ استفاده کنید

در اصل، سرکه از اسید استیک ساخته شده است. با این حال، تعدادی از اجزای مختلف نیز به سرکه خرما اضافه می شود تا طعم و طعم خاصی به سرکه بدهد. برای آشنایی با انواع سرکه به خواندن ادامه دهید!

سرکه سفید مقطر: رایج ترین نوع سرکه ای که به صورت روزانه استفاده می شود، سرکه سفید مقطر است. ویژگی بارز این نوع سرکه بوی تند آن است. سرکه سفید حاوی 5 تا 10 درصد اسید استیک است و بقیه آن آب است. سرکه سفید مقطر برای ترشی استفاده می شود و یک ماده تمیز کننده خانگی خوب است.

سرکه شراب قرمز: یکی از محبوب ترین انواع سرکه شراب، سرکه شراب قرمز است. سرکه قرمز که عمدتاً در سس های سالاد استفاده می شود، از تخمیر شراب قرمز تا زمانی که ترش شود به دست می آید. از آنجایی که این سرکه از آب انگور تهیه می شود، طعم تند دارد.

سرکه بالزامیک: سرکه بالزامیک، بومی ایتالیا، کمی متفاوت از سایر انواع سرکه است. این به این دلیل است که سرکه بالزامیک فقط از انگور تهیه می شود. این نوع سرکه دارای طعم شیرین و رنگ مشکی مایل به قهوه ای تیره است.

سرکه برنج: شراب برنج تخمیر شده منبع سرکه برنج است. این یک کالای محبوب در بسیاری از خانواده های آسیایی است. در مقایسه با سایر انواع سرکه، سرکه برنج دارای الکل کمتری است. بیشتر در دستور العمل های آسیایی استفاده می شود.

سرکه نیشکر: یکی از انواع کمیاب سرکه، سرکه نیشکر است که از آب نیشکر تهیه می شود. شربت حاصل از نیشکر تخمیر می شود تا سرکه به دست آید. با کمال تعجب، برخلاف آنچه از نام آن پیداست، سرکه نیشکر در واقع خیلی شیرین نیست.

سرکه نارگیل: اگر عاشق طعم نارگیل هستید، مطمئناً سرکه نارگیل علاقه شما را جلب خواهد کرد. این سرکه در اصل از شیره نارگیل تهیه می شود و طعم و عطر لطیفی دارد.

برخی دیگر از انواع سرکه محبوب عبارتند از سرکه شامپاین و انواع سرکه میوه مانند سرکه زردآلو. انواع دیگر سرکه سرکه مالت و سرکه آبجو هستند. این گونه های مختلف سرکه هر کدام نقش ویژه ای در صنایع غذایی دارند.

فواید سرکه برای سلامتی
سرکه یک کالای رایج روزمره است، و بنابراین، ما تمایل داریم که مزایای سلامتی آن را نادیده بگیریم، اگرچه برخی تحقیقات بیان می‌کنند که چندین مورد وجود دارد. پس مصرف سرکه چگونه برای ما مفید است؟

اعتقاد بر این است که سرکه سیب، نوعی سرکه میوه ای که از سیب تهیه می شود، دارای برخی از برجسته ترین فواید برای سلامت انسان است. برخی مطالعات نشان داده اند که این سرکه به کاهش وزن کمک می کند. در واقع، سرکه سیب برای مدت طولانی به عنوان یک داروی کاهش وزن باقی مانده است. دلیل اصلی این امر این است که به کاهش سطح چربی در بدن کمک می کند که در نهایت منجر به کاهش رسوب چربی می شود.

برخی افراد از سرکه رقیق شده برای درمان انواع عفونت استفاده می کنند. به عنوان مثال، اعتقاد بر این است که برخی از عفونت های گوش مانند اوتیت میانی، اوتیت خارجی و میرنژیت دانه ای را می توان با استفاده از سرکه درمان کرد. علاوه بر این، خواص ضد میکروبی سرکه ممکن است آن را قادر به مبارزه با عفونت های قارچی و زگیل نیز کند.

مطالعات اخیر بر روی موش ها نشان داده است که سرکه دارای فواید قوی برای قلب و عروق است. این بدان معناست که مصرف سرکه ممکن است با کاهش فشار خون سیستولیک به کاهش فشار خون کمک کند. این کاهش فشار خون عمدتاً به دلیل اسید استیک موجود در سرکه است. در حالی که چنین فایده ای در مورد انسان هنوز ثابت نشده است، دانشمندان حدس می زنند که سرکه ممکن است تأثیر مشابهی بر بدن ما داشته باشد.

یکی از بیماری های مهمی که این روزها افراد به آن مبتلا هستند دیابت است. برخی تحقیقات نشان داده اند که سرکه ممکن است به کاهش سطح قند خون کمک کند و بنابراین می تواند به مدیریت دیابت کمک کند. علاوه بر این، سرکه ممکن است بر سطح انسولین در بدن نیز تأثیر بگذارد و می تواند آن را کنترل کند.

سلامت پوست نیز ممکن است با کمک سرکه حفظ شود. برخی معتقدند که سرکه اگزما و خشکی پوست را درمان می کند. سطح pH سرکه به دلیل دارا بودن اسید استیک به بازیابی pH منظم پوست کمک می کند و در نتیجه باعث سلامت و درخشان شدن پوست می شود.